Besatt: Vi søker rådgiver digital markedsføring

Publisert

Vil du jobbe med digital markedsføring for Norges ledende kunnskaps- og teknologibedrifter?

Abelia har satt seg som mål om å bli den ledende stemmen innen digitalisering, innovasjon, næringsutvikling, forskning og kompetanse i Norge. For å bli det naturlige førstevalget for teknologi og kunnskapsbedrifter styrker vi vår satsning på digital markedsføring og medlemskommunikasjon og søker en digital markedsfører. 

Sammen med samfunnsengasjerte og kunnskapsrike kollegaer vil du bidra til at Abelia når ut til et større publikum, blir bedre til å nå spesifikke målgrupper digitalt, og skaper mer relevant og personalisert innhold. Dette er en sentral og utfordrende rolle i en organisasjon med svært høye ambisjoner. Er du samfunnsengasjert, skikkelig god på digital tilstedeværelse og trives med mange baller i luften så er dette jobben for deg. Du vil være en viktig bidragsyter til at vi når vår visjon om et digitalt og bærekraftig kunnskapssamfunn.

Du vil jobbe i markedsavdelingen og arbeide med dyktige fagledere og kommunikasjonsfolk, og ikke minst Norges mest spennende medlemsmasse. Bli med å styrk vår digitale gjennomslagskraft!

Arbeidsoppgaver

• Markedsføre og spre Abelias kommunikasjon i tett samarbeide med kommunikasjonsavdelingen, herunder segmentere målgrupper og tilpasse innhold og budskap
• Utvikle Abelias medlemsinnsikt og medlemsdialog, inkludert implementering av Abelias CRM-strategi
• Drift og utvikling av Abelias digitale kanaler, særlig web
• Utvikle og gjennomføre digitale leadsgenererende kampanjer
• Drive medlemsdialogprogrammer ved hjelp av digitale verktøy og medier (e-post, sosiale medier, web, søkemotoroptimalisering og -markedsføring)
• Måle og analysere effekt av våre digitale initiativer
• Bidra ved produksjon og utvikling av innhold for web og sosiale medier, inkludert tekst, bilde og video

Kvalifikasjoner og erfaring

  • Erfaring fra digital kommunikasjon og markedsføring, gjerne også innholdsmarkedsføring
  • God kjennskap til CRM-systemer og web-publiseringsverktøy (f.eks Microsoft Dynamics, Episerver)
  • Erfaring med verktøy som Google Analytics og annonseplattformer i sosiale medier og SEO optimalisering.
  • Erfaring fra innsikt, analyse og A/B testing
  • Relevant høyere utdanning. Lang og særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanningsnivå. 
  • Meget gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Samfunnsinteressert og -engasjert: Interesse for teknologi, digitalisering, forskning og innovasjon og hva dette betyr for samfunnsutviklingen

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert og planmessig
  • Høy gjennomføringsevne
  • Selvstendig og initiativrik
  • Villig til å bidra der det trengs, ingen oppgave for liten, ingen for stor

Har du spørsmål til stillingen må du gjerne kontakte Markedsdirektør Kjetil Taraldsen Hyllseth på telefon 977 72 060 eller på epost kjetil.hyllseth@abelia.no

Har du spørsmål rundt rekrutteringsprosessen kan du kontakte Signe Loftesnes, senior HR-rådgiver på telefon 41 04 21 52 eller e-post signe.loftesnes@nho.no.

Dersom dette høres interessant ut tar vi gjerne imot en kortfattet søknad og utfyllende CV. Fristen for å søke stillingen er søndag 12.september 2021.   

Søk på stillingen!


Om Abelia:

Abelia er NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter. Dette er virksomheter innen IKT, telekom, undervisning, forskning, konsulent/rådgivning, kreative næringer og ideelle organisasjoner.

Vi har cirka 2600 medlemmer med om lag 55 000 årsverk.

Abelia jobber næringspolitisk for gode rammevilkår for kunnskapsbedriftene. Våre medlemstjenester innen arbeidsrett, HR og HMS bidrar til profesjonell utøvelse av arbeidsgiverrollen og god ledelse av kunnskapsmedarbeidere. Les mer om oss på www.abelia.no