Tre byråer topper Gullkorn-nominasjonene

Publisert

#205

Juryen for Gullkorn 2017.

Årets Gullkorn-pris deles ut i Kulturkirken Jakob om en drøy uke, og nominasjonslisten er nå klar. I toppen med flest nominasjoner er We are live, Geelmuyden Kiese og Try.

− Nominasjonslisten viser at Gullkorn og kommunikasjonsbransjen er i stor endring. Vi har fått inn bidrag fra et bredt spekter av byråer og mange er nye i Gullkorn-sammenheng, sier årets jurygeneral Henning Brikt Andersen.

We are live, Geelmuyden Kiese og Try har alle fem nominasjoner hver, og har dermed flest vinnersjanser når prisen deles ut torsdag 26. oktober.

Flere ulike byråer er representert på shortlist, og blant dem både PR-, reklame- og contentbyråer. Juryen har også vært svært imponert over nivået casene holder.

− Nivået er jevnt over meget høyt, så det er virkelig en anerkjennelse å være i finaleheatet. Flere av jobbene holder internasjonalt nivå. At flere jobber er nominert i mange kategorier er selvsagt spesielt imponerende. Nå gleder vi oss til å avsløre gullvinnerne 26. oktober.

For de som vil vite mer om de nominerte casene arrangerer også Gullkorn en fagdag i forkant av prisutdelingen.

Nominerte Gullkorn 2017

Sosiale medier
Henning Brikt Andersen, portrett.Henning Brikt Andersen, portrett.

Henning Brikt Andersen i Dinamo er styremedlem i KOMM og jurygeneral for årets utgave av prisutdelingen Gullkorn.

Støttegruppa for B-mennesker
Kunde: Ali Kaffe
Byrå: Naug & Venner

Kuppet 2017
Kunde: Diplom-is
Byrå: We Are Live

#utenmusikk
Kunde: GramArt og NOPA
Byrå: Anorak

Krisesulten
Kunde: Tine
Byrå: We Are Live

Kors på halsen
Kunde: Røde Kors
Byrå: TRY & APT & T/A Opt

Holdningskampanjer

#utenmusikk
Kunde: GramArt og NOPA
Byrå: Anorak

Fail
Kunde: Røde Kors
Byrå: TRY/APT/OPT

Når gode råd er unge
Kunde: Statoil
Byrå: TRY

The Truck Driver's Mother
Kunde: Arbeidstilsynet
Byrå: Geelmuyden Kiese

Kampanje B2C

Fail
Kunde: Røde Kors
Byrå: TRY/APT/OPT

Krisesulten
Kunde: Tine
Byrå: We Are Live

Kuppet 2017
Kunde: Diplom-is
Byrå: We Are Live

Innhold og egne kanaler

Saga
Kunde: DNT Oslo og omegn
Byrå: Geelmuyden Kiese

Når gode råd er unge
Kunde: Statoil
Byrå: TRY

Skreddersydd innhold for kundereisen
Kunde: Telia Bedrift
Byrå: PR-operatørene

Coops mediehus
Kunde: Coop
Byrå: Redink

Virksomhetskommunikasjon

Vennskapsfrokost
Kunde: Tine
Byrå: JCP

Fra Noob til lærling
Kunde: Veidekke
Byrå: Dinamo

Veihjelp til politikerne
Kunde: NAF
Byrå: MSL

TGI Pridays
Kunde: TGI Fridays
Byrå: We Are Live

Innovasjon

The Truck Driver's Mother
Kunde: Arbeidstilsynet
Byrå: Geelmuyden Kiese

ØYA Oslo Guide
Kunde: Visit Oslo, Øyafestivalen og Innovasjon Norge
Byrå: Anorak

Kampanje B2B

The Truck Driver's Mother
Kunde: Arbeidstilsynet
Byrå: Geelmuyden Kiese

The Logo Donation Project
Kunde: JCP
Byrå: JCP

#nullskader
Kunde: Arbeidstilsynet
Byrå: Geelmuyden Kiese

Måling og evaluering

Veihjelp til politikerne
Kunde: NAF
Byrå: MSL

De gode nyhetene
Kunde: Kavlifondet
Byrå: Nucleus

Skifest med måte
Kunde: Holmenkollen Skifestival
Byrå: JCP

Krisekommunikasjon og issues managment

Skifest med måte
Kunde: Holmenkollen Skifestival
Byrå: JCP

Internkommunikasjon

NSB på sitt beste
Kunde: NSB
Byrå: TRY, Implement, Uniform, One Big Happy Family

 

Lurer du på noe?

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt