Taraldsen Hyllseth vil inngå i Abelias ledergruppe og lede en markedsavdeling med fem medarbeidere. Avdelingen har blant annet ansvar for rekruttering av nye medlemmer, medlemspleie, nettverk, møteplasser, og analyse.
– Kjetil har en lang og solid ledererfaring, og svært god kompetanse både innen B2B og digital markedsføring. Vi har lagt vekt på å finne en markedsdirektør med godt strategisk overblikk, og tror dette vil gjøre Kjetil til en god samtalepartner for både eksisterende og nye medlemsbedrifter, sier Øystein E. Søreide, administrerende direktør i Abelia.
Taraldsen Hyllseth kommer til Abelia etter syv år i Egmont Publishing, hvor han blant annet har vært markedsdirektør, leder for kundeopplevelser, og ansvarlig for e-commerce.
– Norge og norsk økonomi skal omstilles, og vi trenger å utvikle nye næringer og inntekter. Abelia er gjennom sine medlemmer en drivkraft for innovasjon og utvikling av kunnskapssamfunnet, og jeg gleder meg til å bidra i dette viktige arbeidet, sier Kjetil Taraldsen Hyllseth.
Før Egmont arbeidet Kjetil ti år i Aftenposten, hvor han blant annet var salgsdirektør digital, og produkt- og markedsdirektør.
- Jeg kommer fra en bransje preget av omstilling, og ser at bruk av teknologi og ny kompetanse er avgjørende for å bygge fremtidens næringsliv. Her spiller Abelias medlemmer en svært viktig rolle, så dette var rett og slett en mulighet jeg ikke kunne la gå fra meg, sier Taraldsen Hyllseth.
Kjetil har en Master, Public Administration and Public Policy, fra London School of Economics og cand.mag statsvitenskap fra Universitetet i Oslo.