Young Lions er verdens største kommunikasjonskonkurranse og gir Norges største PR-talenter en unik mulighet til å måle krefter mot hverandre og mot talenter fra resten av verden.
Abelia og Capa er arrangør, mens briefen i år kommer fra Mental Helse Ungdom.
- Dette var veldig gøy. Å få lov til å presentere en kreativ og vågal idé som bidrar til å belyse et stort samfunnsproblem har vært utrolig givende. Vi gikk for noe utenom det vanlige, så det er morsomt at juryen likte løsningen vi presenterte, sier Sebastian Bergedahl Vernang.
Teamet ser allerede frem til den internasjonale konkurransen.
- Vi setter stor pris på at byrået vårt, Publicis MSL, ser verdien i å delta på slike konkurranser. Nå gleder vi oss til å forsvare Norges ære i den internasjonale konkurransen. Gullet skal hjem, sier David Fransplass Aas.
Årets brief kom fra Mental Helse Ungdom, og handlet om hvordan bygge økt kjennskap og større engasjement for unges mentale helse.
- Det har vært utrolig spennende å få være oppdragsgiver i denne konkurransen, og vi er utrolig takknemlige for alle som brukt av sin tid og energi på saken vår. Her var det flere solide bidrag vi gjerne setter ut i verden på ulike vis, og de vil være viktige i arbeidet vårt i flere år fremover. Vi gleder oss til å følge med på vinnerteamet fra sidelinjen i den internasjonale konkurransen, sier Line Toft, kommunikasjons- og Innsamlingssjef i Mental Helse Ungdom.
Årets internasjonale finale avholdes digitalt 17. mai, men de norske vinnerne får også delegatpass til Cannes Lions i juni.
- Sebastian og David viste internasjonale kvaliteter, og med sin gode idé «Venterommet» klatret de til topps i denne konkurransen. Ved å både kunne konkretisere et problem, men også være kreative vet vi at de kommer til å gjøre det svært bra i Young Lions. Vi ønsker dem lykke til, sier Julie Broholm Nielsen i Capa, som representerer Cannes Lions i Norge.
Årets jury bestod av Christine Bakken (PR-operatørene), Gareth Williams (Capa), Marius Meltvedt (Abelia) og Line Toft (Mental Helse Ungdom).